Неділя, 19.05.2024, 21:57

МО вчителів

Приветствую Вас Гість

Поиск

Пользовательского поиска
Ccылки



Учет
Яндекс.Метрика

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Меню сайта
Наш опрос
На якому рівні Ви володієте англійською мовою ?
Всього відповідей: 559
Главная » 2014 » Вересень » 22 » Методи виховної діяльності
Методи виховної діяльності
11:26
Методи виховної діяльності

Методи виховання-це способи педагогічної діяльності, які спрямовані на реалізацію мети виховання. Вони передбачають сумісну взаємопов’язану діяльність вихователів, вихованців, сім’ї, класного колективу та інших учасників виховного процесу з метою формування переконань, навичок поведінки людей.
Прийоми виховання-складова частина методу, що забезпечує застосування його в певних умовах. Методи та прийоми можуть переходити один в один. Але їх слід відрізняти від засобів виховання.
Засоби-те, за допомогою чого відбувається виховання: предмети, твори, слово вихователя, різноманітні види діяльності-навчання, гра, художня самодіяльність тощо.
Існує декілька класифікаційних методів виховання. Найпоширеніша – за спрямованістю. Її дотримуються такі вчені , як Г.І.Щукіна, В.І.Лозова, З.Н.Курлянд. За цією класифікацією можна виділити такі групи методів:
-методи формування свідомості;
-методи формування досвіду поведінки;
-метод стимулювання і корекції поведінки.
Методи першої групи спрямовані на формування моральних поглядів, переконань, уявлень. Більшість із них використовують слово для впливу на вихованців: розповідь, лекція, етична бесіда, пояснення, навіювання, диспут, приклад, інструктаж.
Методи другої групи можна вважати основними, тому що людина формується тільки у процесі діяльності та спілкування: вправи, доручення, громадська думка, педагогічна вимога, виховна ситуація, привчання.
Методи третьої групи стимулюють суспільно корисну поведінку або гальмують неприйнятну: змагання, покарання, заохочення.
Такі вчені, як М.І .Болдирєв, М.К.Гончаров, Ф.Ф.Корольов, виокремлюють методи виховання за характером:
-методи переконання;
-методи організації життя і діяльності учнів;
-методи заохочення і покарання.
В.Т.Рогожкін виділяє методи виховання почуттів, які реалізуються за допомогою таких прийомів:
Спеціальна опора на емоційність змісту;
-вплив на почуття шляхом увиразнення викладу, мовлення, міміки, жестів;
-вплив на почуття емоційністю обстановки;
-фізичний вплив(ласкавий дотик тощо);
-включення учнів до активної діяльності, що забезпечує переживання, радість пізнання, творчості.
Г.І.Курлянд виокремлює методи контролю за ефективністю виховання. До цієї групи належать такі методи, як спостереження, анкетування, інтерв’ю, опитування , тестування тощо.
Г.І.Сорока виділяє групу методів самовиховання: самозвіт, самоконтроль, самооцінка.

Загальні причини, які визначають вибір методів виховання:

-Мета, зміст і принципи виховання.
-Конкретне педагогічне завдання й умови його виконання.
-Урахування вікових та індивідуальних особливостей дітей.
-Рівень сформованості колективу.
-Умови виховання(матеріальні, психофізичні, санітарно-гігієнічні.)
-Рівень педагогічної кваліфікації педагога.
-Час виховання(якщо часу обмаль, застосовуються, як вважає І.П.Підласий, «сильнодіючі методи-покарання, примушення; якщо часу вистачає- щадні методи-прохання, привчання тощо)
Засоби виховання
До засобів виховання Л.І.Маленкова відносить» «П’ять точок опору»:
Природа, Культура, Справа, яку виконує людина ,Оточуючі люди, Я сам як найвища цінність.
Організаційні форми виховної діяльності

Будь-яка форма виховної діяльності має мету - розвиток ставлення до будь-чого: музики, живопису, природи, навчання, книги, іншої людини тощо. У залежності від цього обирається форма: класна година, лекторій, екскурсія, диспут, шкільний бал.

Форми виховної діяльності різноманітні, вони бувають:

-прості(ситуативні ставлення) та складні(багаторазові ставлення);

-короткочасні(наприклад, «5 хвилин з улюбленим віршем») та довготривалі (тиждень науки, місячник благоустрою тощо)
;
-за кількістю: групові(два й більше учасників), масові(клас, секція, гурток), індивідуальні;

-за творчим підходом: традиційні(які зустрічаються в практиці різних шкіл),
творчі(нестандартні, нетрадиційні, які не визнають шаблонів);

-спонтанні(наприклад, стихійна дискусія, акція милосердя ), спеціально організовані, сплановані.
Просмотров: 1128 | Добавил: agronom2008 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]