(відповідно до спільного наказу Міністерства освіти і науки України від 14 червня 2006 р. № 1983/388/452/221/556/596/106 „Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів соціальної роботи із сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах”, зареєстрованого в Мін’юсті України 12 липня 2006 р. за № 824/12698 та наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2006 р. № 864 „Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами”. 01 – інвалідність батьків або дітей; 02 – вимушена міграція; 03 – наркотична або алкогольна залежність одного з членів сім’ї; 04 – перебування одного з членів сім’ї у місцях позбавлення волі; 05 – важковиховуваність дитини, девіантність; 06 – насильство в сім’ї; 07 – безпритульність; 08 – сирітство; 09 – складні стосунки в сім’ї, психологічний розлад; 10 – відсутність житла або роботи; 11 – бездоглядність; 12 – виникнення ризику для здоров’я та життя (зокрема, проживання на екологічно забруднених територіях, в районі епідемії, антисанітарних умовах тощо); 13 – інше (дописати).
Література: 1. Клейберг Ю. Психология девиантного поведения .М., 2001. 2. Корнилова Т., Григоренко Е., Смирнов С. Подростки групи риска.СПб.,2005 3. Макарычева Г.И. Коррекция девиантного поведения – СПб.: Речь, 2007 4. Овчарова Р.В. Справочная книга социального педагога-М.:ТЦ Сфера, 2004. 5. Овчарова Р.В. Технологии практического психолога образования- М:ТЦ „Сфера”.2000. 6. Перрон Р. Трудний ребенок : что делать?-Питер. 2004. 7. Райгородский Д.Я. Диагностика семьи. -Самара : Издательский дом БАЙРАХ, 2004 8. Римская Р. Практическая психология в тестах, или как научиться понимать себя и других-М.: АСТ ПРЕСС, 1997. 9. Рогов.Е.И. Настольная книга практического психолога-М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999 10. Шапарь В.Б. Практическая психология. Психодиагностика отношений между родителями и детьми-Д:Феникс. 2006. 11. Шендеровський К., Ткач Г. Професія соціальний працівник – К.: Главник О., 2006