Моніторингова система управління якістю освіти передбачає не тільки отримання об’єктивної і достовірної інформації про стан профільної освіти на різних рівнях, але й : - встановлення причин невідповідностей результату цілям; - дослідження й коригування факторів, які впливають на якість освітнього процесу; - короткотермінове прогнозування розвитку особистості . Корекційно-прогностична робота вчителя включає: - збагачення змісту навчального матеріалу; - корекція календарно-тематичних планів; - розробка корекційно-технологічних карт; - планування індивідуальних програм та планів розвитку учнів; - впровадження системи корекційних індивідуальних та групових занять; - педагогічний супровід учнівської самоосвіти; - залучення учнів до самоаналізу і рефлексії; Розвиток особистості, збагачення інтелектуального потенціалу учнів у процесі корекції знань забезпечується добором дидактичного матеріалу підвищенного рівня складності і розвитку. Повторення і закріплення вивченого шляхом залучення до виконання таких видів робіт, які потребують не лише відпрацювання певних вмінь і навичок на репродуктивному рівні, а й аналізу , синтезу, системного сприйняття фактів і явищ, переведення теоретичних відомостей у практичні дії. Технологічна карта корекційно-прогностичної роботи з учнями за результатами моніторингу Тема Теми, Ідеї \основ- ний зміст навчаль- ного ма- теріалу\ Вміння І навич- ки,які потре- бують корек- ції, вдос- кона- лення Теми, інфор- мація для розвитку учня Додат- кова інфор- мація для учнів з висо- ким рівнем Інди- віду- альна, творча робота на уроці та в поза- уроч- ний час. Само- оцінка учнем влас- ної діяль- ності Поточне оціню- вання Тема- тичне оціню- вання Підсумок В процесі коригування компетентнісного рівня учнів доцільно використовувати такі види діяльності: - розв’язання проблемно-пізнавальних задач; - аналіз проблемних ситуацій; - тренінги за опорними схемами та конспектами; - опитування за картами з прогнозованими завданнями; - опрацювання конструктивних, аналітичних, проблемно-пошукових тестів; - виконання творчих завдань тощо. Анкета для здійснення самоконтролю і самоаналізу 1.Матеріал \теми програми\, які засвоєно недостатньо. 2.Вміння і навички, яких мені бракує для успішного здійснення навчальної діяльності. 3.Що заважає моєму просуванню до бажаного результату: - відсутність позитивної навчальної мотивації на уроках; - несприятливий психологічний мікроклімат на уроці \міжособистісні стосунки «учитель- учень»\; - труднощі в засвоєнні навчального матеріалу; - уміння ставити, коригувати й досягати наміченої мети; - відсутність навичок самоконтролю; - інші фактори. 4.Якої допомоги я потребую? 5.Чи задоволений отриманим результатом? Створення програми самореалізації учня Програма самореалізації створюється за такими компонентами: 1.Цільовий банк дій \постановка мети, структурно-часова модель\. 2.Банк інформації алгоритм пошуку, теоретичні викладки\. 3.Методичне керівництво досягненнями поставленої мети\система роботи з рефлексії, форма, обсяг\. Програму самореалізації проектують з урахуванням надпрограмних знань \85%\.Добираючи завдання вчитель піклується про те, щоб вони були вмотивованими, творчими, інтригуючи ми, не тільки поглиблювали знання учня з предмета , а й ширше охоплювали сам предмет вивчення у зв’язку з явищами суспільного життя.Навчальні програми самореалізації спрямовують учня на дослідницьку діяльність, пошук додаткової інформації з довідників, переодіки, монографій відомих учених. Програма самореалізації особистості учня не є обов’язковим комполнентом програмно-методичного забезпечення, учні обирають її відповідно до своїх нахилів, зацікавленості, бажань.
|