Вівторок, 24.06.2025, 20:05

МО вчителів

Приветствую Вас Гість

Поиск

Пользовательского поиска
Ccылки



Учет
Яндекс.Метрика

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Меню сайта
Наш опрос
На якому рівні Ви володієте англійською мовою ?
Всього відповідей: 559
Главная » 2014 » Квітень » 13 » Робота практичного психолога і соціального педагога з важковиховуваними дітьми та «групи ризику»
Робота практичного психолога і соціального педагога з важковиховуваними дітьми та «групи ризику»
14:34
1. Виявлення дітей та учнів, схильних до правопорушень, вживання алкогольних напоїв, наркотичних та психотропних речовин, схильних до бродяжництва та жебрацтва, проявів жорстокості та насилля, які мають проблеми в поведінці, ознаки емоційних розладів, схильні до аутоагресивної, самоушкоджуючої або суїцідальної поведінки та мають труднощі в навчанні і вихованні.
2. Визначення причин труднощів дітей та учнів різних категорій "групи ризику", індивідуальна діагностика „важковиховуваних”.
3. Корекційно-відновлювальна і розвивальна робота з учнями вищезазначених категорій (індивідуальна /групова).
4. Просвітницька робота з педколективом навчального закладу з питань взаємодії педагогів і працівників психологічної служби у профілактиці злочинності та проявів насилля серед учнівської молоді, попередження дитячої безпритульності і бездоглядності, вживання алкоголю, наркотиків та психотропних речовин, важковиховуваності дітей та учнів.
5. Просвітницька робота з сім'ями важковиховуваних дітей (консультації, відвідування вдома).
6. Взаємодія з адміністрацією навчального закладу у профілактиці негативних явищ у дитячому та учнівському середовищі (рада профілактики, малі педради тощо).
7. Взаємодія з інспекцією у справах неповнолітніх, соціальною службою та іншими організаціями з питань профілактики злочинності та проявів насилля серед учнівської молоді, попередження дитячої безпритульності і бездоглядності тощо .


Документація практичного психолога і соціального педагога
по роботі з дітьми /учнями «групи ризику»
та учнями, які стоять на внутрішньому обліку в навчальному закладі
Проведена робота з „важковиховуваними” дітьми та учнями «групи ризику» повинна відображатися у журналах щоденного обліку роботи, корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи, протоколах індивідуальних та групових консультацій (для батьків, учнів, педагогів), індивідуальних картках психологічного/ соціально-педагогічного супроводу.
Обов’язковими є папка «Індивідуальні картки дітей/учнів, які стоять на внутрішньому обліку школи (ДНЗ), дітей групи ризику», папка «Методичні матеріали для роботи з дітьми / учнями, які стоять на внутрішньому обліку»
Папка „ Індивідуальні картки дітей/учнів, які стоять на внутрішньому обліку школи (ДНЗ)” повинна бути окремо у практичного психолога, окремо у соціального педагога.
Матеріали зберігаються до досягнення „важковиховуваними” учнями 18 років.

Зміст папки
„ Індивідуальні картки дітей/учнів,
які стоять на внутрішньому обліку школи (ДНЗ)”

1. Список дітей/учнів, які стоять на внутрішньому обліку, затверджений директором школи (завідувачем ДНЗ) (окремо по різних категоріях: схильних до правопорушень, вживання алкогольних напоїв, наркотичних та психотропних речовин, схильних до бродяжництва та жебрацтва, проявів жорстокості та насилля, мають проблеми в поведінці, ознаки емоційних розладів, схильні до аутоагресивної, самоушкоджуючої або суїцідальної поведінки, мають труднощі в навчанні і вихованні, „неблагонадійні сім’ї” тощо).
2. План роботи практичного психолога/соціального педагога з вищезазначеними категоріями дітей/учнів (витяг з річного плану).
3. Індивідуальні картки психологічного супроводу дитини/учня - для практичного психолога; індивідуальні картки соціально-педагогічного супроводу дитини/учня - для соціального педагога (за єдиним зразком, що додається). До індивідуальних карток обов’язково додаються:
3.1. Індивідуальний план роботи з кожною дитиною/учнем вищезазначених категорій.
3.2. Протоколи діагностичного обстеження важковиховуваних (обов’язково вказати прізвище, ім’я, по-батькові учня/дитини, назву методики, дату проведення діагностування, результат, висновки та рекомендації), бланки з відповідями дитини/учня ( зразок додається).
3.3. Облік проведеної роботи з учнями/дітьми, які стоять на внутрішньому обліку в навчальному закладі, фіксується у відповідних фахових журналах.


Зміст папки
„Методичні матеріали для роботи з дітьми / учнями,
які стоять на внутрішньому обліку та учнями «групи ризику»”

1. Психодіагностичні методики ( підбір психодіагностичних методик
здійснюється відповідно до типу важковиховуваності дітей/учнів).
1.1.Александровська Е.М., Гільяшева І.Н. „Модифікований варіант
особистісного опитувальника Кетелла Р. ( форма „Д”) 12– РF, 14 – РF”.
1.2.Ануфрієв О., Костроміна С. „ Мотивація навчання”.
1.3.Айзенк „Тип темпераменту”.
1.4.Басс А., Дарк А. „Дослідження показників і форм агресії ”.
1.5.Бернс Р., Кауфман С. „Кінетичний малюнок сім’ї”.
1.6.Бойко В.В „Визначення інтегральних форм комунікативної
агресивності особистості”
1.7.Варга А.Я., Столін В.В. „Методика діагностики батьківського
ставлення”.
1.8.Кетелл Р. „Особистісний опитувальник ” „16 – РF”.
1.9.Коломінський М.С. „Соціометричне дослідження”.
1.10.Лічко А.Е. „Патохарактерологічний діагностичний опитувальник”.
1.11.Люшер М. „Кольоровий тест” (проективна методика).
1.12.Методика, розроблена Вологодським центром гуманітарних досліджень і консультувань „Розвиток” „Схильність до делінквентної поведінки”.
1.13.Морено Дж. „Соціометрія”.
1.14.Овчарова Р.В. „Приблизна схема аналізу особливостей та недоліків сімейного виховання учнів”.
1.15.Овчарова Р.В. „Типовий сімейний стан”.
1.16.Овчарова Р.В. „Експертна діагностика соціально-педагогічної занедбаності дітей”.
1.17.Спілберг Ч. „Шкала особистісної тривожності”.
1.18.Стреляу Я. „Характеристика типу нервової діяльності”(адаптація Н.Р.Данилової, Ф.Г. Шмелева )
1.19.Філліпс „Визначення рівня шкільної тривожності”.
1.20.Ейдеміллер Е.Г. „Аналіз сімейного виховання” (АСВ): опитувальник АСВ для батьків дітей віком 3-10 років, опитувальник АСВ для батьків підлітків віком від 11 до 21 року.
2. Корекційно-відновлювальні, розвивальні, просвітницькі та інформаційні матеріали (програми тренінгів, конспекти занять, виступів тощо) за напрямками:
2.1. Формування та розвиток характерологічних особливостей особистості учнів.
2.2. Тренінги модифікації поведінки.
2.3. Мотивація та саморегуляція.
2.4. Корекційна робота практичного психолога/соціального педагога з аутичною дитиною.
2.5. Корекційна робота з агресивними дітьми/учнями.
2.6. Робота з тривожними дітьми/учнями.
2.7. Корекційна робота з дітьми з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю.
2.8. Просвітницькі матеріали (для учнів, батьків, педагогів) з питань профілактики важковиховуваності, злочинності та проявів насилля серед учнівської молоді, профілактики вживання дітьми та підлітками алкогольних напоїв, наркотичних та психотропних речовин попередження дитячої безпритульності і бездоглядності, аутоагресивної поведінки, самоушкоджуючої та суїцідальної поведінки.
Просмотров: 3175 | Добавил: agronom2008 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]