Вівторок, 24.06.2025, 15:46

МО вчителів

Приветствую Вас Гість

Поиск

Пользовательского поиска
Ccылки



Учет
Яндекс.Метрика

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Меню сайта
Наш опрос
На якому рівні Ви володієте англійською мовою ?
Всього відповідей: 559
Главная » 2014 » Березень » 5 » Методи виховної діяльності
Методи виховної діяльності
10:55

Методи виховання-це способи педагогічної діяльності, які спрямовані на реалізацію мети виховання. Вони передбачають сумісну взаємопов’язану діяльність вихователів, вихованців, сім’ї, класного колективу та інших учасників виховного процесу з метою формування переконань, навичок поведінки людей.

 Прийоми виховання-складова частина методу, що забезпечує застосування його в певних умовах. Методи та прийоми можуть переходити один в один. Але їх слід відрізняти від засобів виховання.

 Засоби-те, за допомогою чого відбувається виховання: предмети, твори, слово вихователя, різноманітні види діяльності-навчання, гра, художня самодіяльність тощо.

 Існує декілька класифікаційних методів виховання. Найпоширеніша – за спрямованістю. Її дотримуються такі вчені , як Г.І.Щукіна, В.І.Лозова, З.Н.Курлянд.  За цією класифікацією можна виділити такі групи методів:

 -методи формування свідомості;

 -методи формування досвіду поведінки;

  -метод стимулювання і корекції поведінки.

Методи першої групи спрямовані  на формування моральних поглядів, переконань, уявлень. Більшість із них використовують слово для впливу на вихованців: розповідь, лекція, етична бесіда, пояснення, навіювання, диспут, приклад, інструктаж.

 Методи другої групи можна вважати основними, тому що людина формується тільки у процесі діяльності та спілкування: вправи, доручення, громадська думка, педагогічна вимога, виховна ситуація, привчання.

Методи третьої групи стимулюють суспільно корисну поведінку або гальмують неприйнятну: змагання, покарання, заохочення.

Такі вчені, як М.І .Болдирєв, М.К.Гончаров, Ф.Ф.Корольов, виокремлюють методи виховання за характером:

-методи переконання;

 -методи організації життя і діяльності учнів;

 -методи заохочення і покарання.

В.Т.Рогожкін виділяє методи виховання почуттів, які реалізуються за допомогою таких прийомів:

 Спеціальна опора на емоційність змісту;

 -вплив на почуття шляхом увиразнення викладу, мовлення, міміки, жестів;

 -вплив на почуття емоційністю обстановки;

 -фізичний вплив(ласкавий дотик тощо);

 -включення учнів до активної діяльності, що забезпечує переживання, радість пізнання, творчості.

 Г.І.Курлянд виокремлює методи контролю за ефективністю виховання. До цієї групи належать такі методи, як спостереження, анкетування, інтерв’ю, опитування , тестування тощо.

 Г.І.Сорока виділяє групу методів самовиховання: самозвіт, самоконтроль, самооцінка.

 

Загальні причини, які визначають вибір методів виховання:

 

-Мета, зміст і принципи виховання.

 -Конкретне педагогічне завдання й умови його виконання.

 -Урахування вікових та індивідуальних особливостей дітей.

 -Рівень сформованості колективу.

-Умови виховання(матеріальні, психофізичні, санітарно-гігієнічні.)

 -Рівень педагогічної кваліфікації педагога.

  -Час виховання(якщо часу обмаль, застосовуються, як вважає І.П.Підласий, «сильнодіючі методи-покарання, примушення; якщо часу вистачає- щадні методи-прохання, привчання тощо)

                                      Засоби виховання

До засобів виховання Л.І.Маленкова відносить» «П’ять точок опору»:

 Природа, Культура, Справа, яку виконує людина ,Оточуючі люди, Я сам як найвища цінність.

                               Організаційні форми виховної діяльності

    

Будь-яка форма виховної діяльності має мету - розвиток ставлення до будь-чого: музики, живопису, природи, навчання, книги, іншої людини тощо. У залежності від цього обирається форма: класна година, лекторій, екскурсія, диспут, шкільний бал.

 

                              Форми виховної діяльності різноманітні, вони бувають:

 

 -прості(ситуативні ставлення) та складні(багаторазові ставлення);

 

 -короткочасні(наприклад, «5 хвилин з улюбленим віршем») та довготривалі (тиждень науки, місячник благоустрою тощо)

;

 -за кількістю: групові(два й більше учасників), масові(клас, секція, гурток), індивідуальні;

 

 -за творчим підходом: традиційні(які зустрічаються в практиці різних шкіл),

 творчі(нестандартні, нетрадиційні, які не визнають шаблонів);

 

 -спонтанні(наприклад, стихійна дискусія, акція милосердя ), спеціально організовані, сплановані.

 

 

Укладач-методист РМК                                                                        Бойко Л.І.

Просмотров: 750 | Добавил: kopani | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]