На прес-конференції для представників засобів масової інформації щодо основних результатів діяльності МОНмолодьспорту з реалізації соціально-економічних реформ протягом другого року роботи Уряду Міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро Табачник наголосив, що одним із головним завдань у галузі освіти є забезпечення її доступності. Для реалізації цього завдання владою було здійснено низку заходів. Так, на виконання Державної програми «Шкільний автобус» у 2011 році Уряд асигнував 75 млн. грн., що дало можливість придбати 209 машин. Ще понад 300 автобусів придбано за кошти місцевих бюджетів. У 2012 році вперше за роки існування такої програми заплановано виділити безпрецедентну суму коштів - 352 мільйонів гривень, з них 20 мільйонів – на шкільні автобуси для перевезення учнів з особливими потребами. Це дасть змогу закупити понад 900 шкільних автобусів та понад 40 спеціальних шкільних автобусів (стільки ж, скільки за всі попередні роки реалізації програми), що допоможе задовольнити загальнодержавну потребу у цих транспортних засобах протягом 2012-2013 років. Такий підхід є наслідком планомірної політики Уряду. Замість популістських закликів – реальні справи. Украй важливим здобутком діяльності у сфері забезпечення надання освітніх послуг стало те, що вперше в Україні законодавчо врегульовано питання інклюзивного навчання та розроблено Концепцію розвитку інклюзивної освіти. У зв’язку з інтеграцією дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітні навчальні заклади, їх кількість в інтернатних закладах зменшилася на 1, 0 тис. За даними органів управління освітою обласних держадміністрацій, у загальноосвітні школи інтегровано понад 120 тис. дітей з особливими освітніми потребами, з яких 71, 5 тис. – це діти, які потребують корекції психофізичного розвитку, створення спеціального навчального середовища (з них - 45 відсотків дітей з інвалідністю). Державна політика у галузі захисту прав дітей в Україні спрямована на реформування системи опіки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Одним із пріоритетних завдань у виконанні поставленої мети є реалізація Державної цільової соціальної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Перепрофільовано 15 інтернатних закладів у загальноосвітні навчальні установи інших типів: санаторні, навчально-реабілітаційні центри, дошкільні навчальні заклади. Протягом 2011 року у 113 дитячих будинках виховувалося 4, 8 тис. дітей.
|